آموزش و سرگرمی و تبلیغ

تبلیغات

درباره وب


    آموزش سئو و تولید محتوا به همراه درج تبلیغات در تلگرام و شبکه های اجتماعی

امکانات وب


سئو یوتیوب

معرفی فاکتورهای رتبه بندی در یوتیوب

با بررسی هایی که از 1.3 میلیون ویدئو در یوتیوب انجام شده است، آقای برایان دین اعلام کرده است که می داند موتورجستجوی یوتیوب چطور کار می کند. همین طور ایشون در مقاله Backlinko، اعلام کرده است که با بررسی های دقیق تر و پیدا کردن ارتباط بین فاکتورهای یوتیوب مانند لایک، کامنت و اشتراک گذاری ویدئو با رتبه ویدئوها در یوتیوب، متوجه خیلی از موارد شده است. در ادامه، با سئو یوتیوب بیشتر آشنا خواهید شد.

خلاصه ای از کشفیات درباره سئو یوتیوب

1- یکی از مهمترین عامل ها برای گرفتن رتبه از دید youtube، گذاشتن دیدگاه (comment) در زیر هر پست ویدئویی می باشد که ارتباط بسیار زیادی با رتبه بندی در صدر یوتیوب دارد.

2- از دیگر نکاتی که شاید خیلی از ما به آن توجه نمی کنیم، مدت زمان پخش هر ویدیو می باشد که میانگین ویدیوهای یوتیوب در صفحه اول، تقریبا 14 دقیقه و 50 ثانیه است و همانطور که می دانید، هر چه طول ویدئوها بیشتر باشد، رتبه بهتری را می توان بدست آورد.

3- یکی دیگر از مواردی که در گرفتن رتبه از دید یوتیوب کارساز است، داشتن تعداد view (نمایش ویدئو) بیشتر بوده است.

4- همانطور که تعداد نمایش بیشتر و داشتن کامنت باعث افزایش رتبه پست در یوتیوب می شود، اشتراک گذاری آن پست هم از دیگر مواردی است که باید خیلی به آن اهمیت داد.

5- نکته دیگری که خیلی برای سایت های کوچک و تازه تاسیس دارای اهمیت است، اندازه و سایز subscribers در کانال آنها می باشد. در واقع یوتیوب، با توجه به تعداد افرادی که آن کانال را فالو می کنند هم، رتبه خاصی در نظر گرفته است.

6- مطمئنا می دانید که هر چه تعداد لایک های یک ویدئو بیشتر باشد، امکان گرفتن رتبه از موتور جستجوی یوتیوب خیلی بیشتر خواهد بود.

7-  اگر با ارسال ویدئو، باعث شوید که تعداد مشترکان یوتیوب یا کانال شما اضافه شود، قطعا رتبه کانال شما هم افزایشی خواهد بود.

8-  اگر ویدیویی که در یوتیوب ارسال می کنید دارای برچسب و تگ باشد، یوتیوب خیلی راحت تر از اطلاعات متا می تواند به محتوای موجود در ویدئو پی ببرد و همین امر می تواند در گرفتن رتبه به شما کمک نماید.

9-  همانطور که تایتل و عنوان در مقالات یک سایت دارای حائز اهمیت است، داشتن عنوانی که دارای کلمه کلیدی همان ویدئو است، می تواند در گرفتن رتبه به شما کمک بسیاری نماید.

10- اگر توضیحات ویدیو دارای کلمه کلیدی باشد، کمکی به گرفتن رتبه نخواهد کرد.

11- به صورت کلی، در حدود 68.2 در صد از ویدئوهایی که یوتیوب به نمایش در می آیند از نوع HD بوده اند.

در ادامه اطلاعات دقیق تر و جزئی تر را برای شما عزیزان بازگو خواهیم کرد:

ارتباط داشتن دیدگاه با گرفتن رتبه از یوتیوب

یوتیوب از سازندگان ویدئوها می خواهد که طوری فیلم را بسازند که امکان تعامل بین کاربران بسیار زیاد شود. هر چه تعداد کامنت و دیدگاه در زیر هر پستی بیشتر باشد، یعنی آن فیلم خوب و سازنده ای بوده و همین امر هم باعث گرفتن رتبه بهتری از سمت یوتیوب می شود.

آیا به نظر شما داشتن تعداد کامنت زیاد، سیگنالی برای گرفتن رتبه است؟ برای پاسخ به این سوال به نمودار زیر توجه کنید:

نمودار دیدگاه یوتیوب

همانطور که در تصویر بالا مشاهده کردید، هر چه تعداد کامنتها بیشتر باشد، امکان دریافت رتبه بالاتر از موتور جستجوی یوتیوب هم بیشتر خواهد بود. یوتیوب دوست دارد که ویدئوها باعث تعامل بیشتر با کاربران و مشترکین شوند.

گرفتن رتبه بالا از ویدیوهای طولانی تر

وقتی صحبت از سئو ویدئو به میان می آید، شاید به ذهن خیلی از افراد خطور کند که فقط یک ویدئویی بسازند تا بیانگر برند آنها باشد، اما باید این نکته را بدانید که آپلود یک ویدئو در یوتیوب، بیانگر گرفتن رتبه نخواهد بود. بهتر است که هم به محتوای آن اهمیت دهید و هم مدت زمان آن را طولانی تر کنید تا تمامی محتواها را در خود پوشش دهد. مطابق با نمودار زیر متوجه خواهید شد که هر چه سایز ویدئو بیشتر باشد، امکان دریافت رتبه بالا هم بیشتر خواهد شد.

طول ویدئو در یوتیوب

همانطور که در بالا ذکر شد، در صفحه اول یوتیوب، تمامی فیلم ها دارای مدت زمان 14 دقیقه و 50 ثانیه می باشند. این بدان معنا است که هر چه سایز و مدت زمان یک فیلم بیشتر باشد، کاربران مدت زمان بیشتری را صرف دیدن و ماندن در آن صفحه می کنند؛ که همین امر، در time on page سایت، تاثیر بسزایی می گذارد. برای آنکه با مفاهیم سئو آشنا شوید، بهتر است که اول به مقاله آموزش سئو از صفر تا صد رجوع کنید.

همچنین در سال 2015، گوگل به اختراع الگوریتمی پرداخت که تماشای فیلم را به عنوان یک سیگنال رتبه دهی در نظر بگیرد. به صورت خلاصه، هدف اصلی یوتیوب هم گرفتار کردن کاربران در سایت بوده که با تماشای فیلم های طولانی تر بتوانند زمان بیشتری را صرف کنند و همین کار باعث شده که سازندگان فیلم ها، به تولید و ساخت محتوای طولانی تر و البته با کیفیت تر بپردازند.

تئوری دیگری وجود دارد که می گوید ویدئوهای طولانی دارای ارزش بیشتری هستند، به خصوص اگر آن ویدئوها دارای عنوان “چطور (How to)” باشند که خیلی از کاربران برای رسیدن به هدفشان از این کلمه استفاده می کنند. متاسفانه فیلم هایی که کمتر از 3 دقیقه هستند، عموما در سرپ یوتیوب دیده نخواهند داشت؛ چرا که از دید یوتیوب، کاملا بی ارزش نیز هستند.

مشاهده نتایج در یوتیوب با عنوان how to

گرفتن رتبه بالا با اشتراک گذاری ویدئو

با وجودی که گوگل شبکه های اجتماعی را به صورت رسمی تایید نکرده است، اما یوتیوب کاملا واضح اعلام کرده است که اشتراک گذاری و Share ویدئو در شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر، لینکدین و غیره می تواند در گرفتن رتبه تاثیر داشته باشد. به صورت کلی، یوتیوب خیلی دوست دارد که فیلم ها را در شبکه های اجتماعی دیگر به اشتراک بگذارد و همین امر باعث بیشتر دیده شدن فیلم و آشنا شدن کاربران با یوتیوب خواهد شد.

اشتراک گذاری محتوا در شبکه های اجتماعی

تصویر زیر، تعداد اشتراک گذاری های ویدئو backlinko را نشان می دهد.

اشتراک گذاری محتوا در شبکه های اجتماعی

چرا این مسئله دارای اهمیت است؟

اشتراک دادن محتوا در شبکه های اجتماعی که خود یک سیگنال رتبه دهی است، کاری بسیار آسان بوده، به طوری که خیلی ها برای کسب درآمد هم ممکن است یک ویدئو را بیش از 100 بار در شبکه اجتماعی به اشتراک بگذارند.

البته استفاده از این روش در یوتیوب، باعث افزایش رتبه و رنک نخواهد بود؛ چرا که موتور جستجوی یوتیوب با داشتن آیکون ها می داند که چه ویدئویی و در کدام شبکه اجتماعی و توسط چه کسی با اشتراک گذاشته شده است.

اشنراک گذاری با آیکون ها

همان طور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، رابطه گرفتن رتبه و اشتراک گذاری بسیار به هم نزدیک است و یوتیوب دوست دارد که کاربران زیادی پست های ویدئویی را مشاهده نمایند. برای خرید بکلینک قوی و حرفه ای بر روی لینک کلیک کنید.


برچسب‌ها:

معرفی کانال اشخاص سیاسی و اجتماعی

کانال تلگرام اجتماعی و فرهنگی

اگر نگاهی به تاریخ اجتماعی در طول تاریخ بشریت بیاندازید، متوجه گرایش های مختلف مردم با مردم، روابط مردمان با حکومت و روابط مردم با جهان مادی و معنویات می شوید. در تاریخ اجتماعی، می توان حوزه های وسیعی ازجلوه های مختلف زندگی و فرهنگی انسان های گذشته را مورد بررسی قرار داد؛ به طوری که، عموم محققان اجتماعی و فرهنگی، بر اساس متون گذشته، کنش و واکنش های انسان را در بافت های گذشته مورد بررسی قرار داده اند و اعتقاد دارند که تمام گونه های مختلف زندگی جدا از حکومت، اقتصاد، مذهب و فن آوری ها نمی باشد.

کانال تلگرامی اجتماعی و فرهنگی، رویکرد جدیدی درباره مسائل فرهنگی و اجتماعی مردمان این مرز و بوم دارد و در این کانال، شاهد مطالبی در حوزه های گوناگون اجتماعی مانند دلنوشته ها، خاطرات، زندگی نامه ها، بیوگرافی ها، دانستنی ها و شگفتی ها، روانشناسی، سلامت و پزشکی، مذهبی و معارف اسلامی، معرفی کتب مختلف، معرفی شهرها و کشورهای مختلف و در بخش فرهنگی هم شاهد فرهنگ مردمان مختلف شهرها و کشورها،لهجه و گویش ها مختلف و مطالب هیجانی دیگر را خواهید بود. برای معرفی کانال اجتماعی و فرهنگی می توانید فرم عضویت در گروه تلگرام را پر نمایید و به دیده شدن کانال خود و دوستداران در این حوزه، کمک به سزایی نمایید.

کانال تلگرام اشخاص سیاسی

اگر نگاهی به تاریخ تاسیس و فعالیت و انحلال احزاب سیاسی در ایران بیاندازید، متوجه می شوید که به علت پدیدار شدن زمینه های خاص اجتماعی، حزب گرایی در ایران به اوج خود رسیده بوده است. در قانون اساسی مشروطیت، خبری از حزب و گروه های مختلف نیز نبوده و فقط به تشکل های اجتماعی نیز اشاره ای شده است. اشخاص سیاسی مختلفی در ایران و جهان وجود دارند که در دسته های مختلفی مانند آزادی خواهان، محافظه کاران و سوسیالیسم می باشند. در قرن بیستم، با افزایش ایدئولوژی ها، نظرات متفاوتی شروع به رشد کرد که از ایدئولوژی های گذشته نیز متفاوت تر بوده است، یکی از آن ها فمینیسم بود، که این حزب فمینیسم، اصرار داشتند نباید حقوق مردان در جامعه اقتصادی، سیاسی و حتی اجتماعی، بیشتر از زنان نیز باشد. نوع دیگر  از ایدئولوژی ها، بر پایه اکولوگیسم بوده است، آن ها بر این عقیده بودند که باید تلاش بیشتری برای بهبود و توسعه زیست محیطی بوجود آید. ایده های ناسیونالیسم بر پایه حفظ ملیت، فرهنگ و تاریخ بر روی کار آمد. از دیگر ایدئولوژی ها می توان به فاشیسم و نازیسم اشاره ای کرد که فرهنگ خود را برتر از فرهنگ های دیگران نیز می دانسته اند. در همه این ایدئولوژی ها، اشخاصی معروف در حوزه سیاست مشغول به فعالیت بوده اند که برای معرفی زندگی تک تک آن ها می توانید به کانال تلگرام اشخاص سیاسی مراجعه نمایید و اطلاعاتی را درباره آن ها بدست آورید. اگر می خواهید در معرض دید بیشتر در کانال های اجتماعی قرار گیرید، تنها کافی است، فرم عضویت گروه تلگرام را در سایت ادزاینجا پر نمایید.


برچسب‌ها:

معرفی کانال تلگرام آموزشی و آشپزی

کانال تلگرام آشپزی

شاید برای شما جالب باشد که بدانید پخت غذا و خوردنی ها، از زمان پادشاهی ضحاک آغاز شده بوده است. قبل از این دوره، آشپزی و پخت و پز توسط دیوها انجام می شده است و آنها تبحر بسیار زیادی در پخت آش ها، خورشت ها و خوردنی های لذیذ داشتند. در گروه آشپزی مدرن، می توانید با انواع مختلفی از دستورات غذایی جدیدی که در سایت ها و کانال ها، کمتر به آن پرداخته می شود، بیشتر آشنا شوید. شاید خیلی از شما عزیزان با غذای جدیدی مانند ساندویچ اسفناج و لوبیا سفید یا کیک کلم عربی آشنایی زیادی نداشته باشید که در این گروه می توانید آن را بیابید. در چنل آشپزی ، علاوه بر اینکه می توانید با دستورات پخت غذاهای بین المللی و سنتی هر شهری آشنا شوید ، می توانید با انواع غذاهای رژیمی برای لاغری، دیابت، سرماخوردگی و.. هم آشنا شوید. اگر به دنبال کیک و شیرینی های خوشمزه و البته رژیمی، بدون فر، با سولاردوم یا مایکروفر هستید، حتما این کانال را از دست ندهید. در این کانال یاد می گیرید که چه میوه و سبزی هایی در کنار غذا مهیج تر و مفید تر هستند. اگر چند خورشت یا پلو را بیشتر درست نمی کنید، بدانید تنوع پلوها و خورشت ها به قدری است که شاید با انگشتان دست و پا نتوانید آن ها را بشمارید.

کانال تلگرام آموزشی

امروزه، آموزش یکی از مهمترین و پر دغدغه ترین مقوله در دنیای بشریت بوده که برای موفقیت و متخصص شدن در هر کاری، باید آموزش دید. اگر در کشوری افراد آموزش دیده و متخصص حضور داشته باشند، قطعا آن کشور، به پیشرفت های بزرگی دست خواهد یافت. این روزها که همه کارها به سمت کامپیوتری شدن در حال گسترش است و ندانستن کامپیوتر و آی تی، باعث می شود که خیلی از کارها به درستی انجام  نشود؛ از این رو، بسیاری از کانال ها و سایت ها نیز به سمت آموزش کامپیوتر و حتی شبکه نیز پرداخته اند تا تقریبا تمامی افراد بتوانند به این دانش بزرگ و به روز دست یابند. یکی دیکراز کانال هایی که عموم افراد به دنبال آن هستند، کانال آموزش درس بوده که بسیاری از محصلان و دانشجویان از این طریق می توانند به دانش خود بیافزایند؛ این روزها با شروع ویروس کووید 19، بسیاری از محصلان به جای رفتن به مدرسه،ترجیح می دهند از طریق کانال شبکه های مجازی مانند تلگرام یا کانال شبکه های صدا و سیما به آموزش خود بپردازند. ناگفته نماند که بسیاری از هنرمندان و افرادی که به دنبال هنر و گرافیک هستند هم می توانند از کانال های آموزشی هنری تلگرام استفاده نمایند. همانطور که می دانید تعداد کانال های آموزشی تلگرام بسیار زیاد بوده که همه این کانال ها را می توان در ADSINJA ، مشاهده نمود. یکی دیگر از کانال های تلگرام آموزشی که بعد از درس، کامیپیوتر، شبکه و پزشکی می توان به آن اشاره ای داشت، آموزش رانندگی است. شاید باورتان نشود که یادگیری رانندگی از طریق شبکه های مجازی مانند اینستاگرام و تلگرام می تواند در زمان و هزینه شما صرفه جویی کند و با کمترین هزینه می توان گواهینامه رانندگی را دربافت نمود. از دیگر آموزش های رایج که خیلی ها به جای کلاس رفتن، به صورت آنلاین و مجازی به مشاهده آن می پردازند، می توان به آموزش آشپزی و آموزش تنیس پرداخت. آموزش تنیس هم مانند رانندگی، نیاز به مهارت بدنی دارد، اما می توان در ابتدا به صورت مجازی، آموزش هایی را دید و بعد از شبیه سازی با کمترین هزینه در امتحانات و مسابقات شرکت نمود. آموزش آشپزی با غذا هم از دیگر آموزش هایی بوده که خیلی از دوستداران این حرفه، تمایل دارند با سریعترین و کمترین هزینه، غذاهای خوشمزه و سریعی را یاد بگیرند که کانال آشپزی از دیگر کانال های تلگرامی آموزشی به حساب می آید.

حال اگر شما جز کسانی هستید که کانال تخصصی آموزشی را دارا می باشید و می خواهید کانال خود را به دوستداران آن حوزه معرفی نمایید، می توانید با ثبت کانال تلگرام خود در سایت ادز اینجا، بیشتر از گذشته مورد بازدید قرار گیرید. تبلیغ در چنل آموزشی تلگرام، نه تنها باعث دیده شدن آن کانال آموزشی می شود بلکه کسانی که هم به دنبال افزایش اطلاعات خود در شبکه های مجازی می گردند هم می توانند به راحتی از آن اطلاعات بهره مند شوند.


برچسب‌ها:

صفحات سایت